Tavoitteena valmennuksissani on kehittää myyjien henkilökohtaista toimintaa ja myyntitiimin sisäistä dynamiikkaa. Myyntikoulutukseni taklaavat myös yhden suurimmista haasteista: sen, että asiakaspalvelu tai muu henkilöstö ei näe omaa rooliaan myyjänä. Asiakaspalvelussa on hyviä mahdollisuuksia myyntiin. Teknologia vapauttaa asiakaspalvelun resursseja yrityksissä. Some ja muut asiakasrajapinnat tuovat myynnin lähelle myös muuta henkilöstöä. Onko teillä valjastettu uudet mahdollisuudet ja vapautuneet resurssit myynnin käyttöön?
Tunne itsesi ja asiakkaasi! (7h, online 2 x 3h)
Tämä valmennuspäivä antaa hyvän perustan myynnin ja myyjien kehittämiselle. Henkilökohtaiset Insights Discovery -profiilit auttavat ymmärtämään omaan myyntityyliä, omia motivaation lähteitä sekä omia vahvuuksia myynnissä. Päivän aikana tehdään katsaus myös erilaisiin päätöksenteko- ja vuorovaikutustyyleihin, jotta asiakkaan ymmärtäminen ja hänen toiveisiinsa vastaaminen olisi helpompaa.
Voimaa myyntiin ja vaikuttamiseen! Valmennuspäivät vaikuttajille, B2B-myyjille, B2C-myyjille, asiakasrajapinnassa työskenteleville ja myynnin esimiehille.
Tunne itsesi ja asiakkaasi!
Tavoitteiden esittely / määrittely
Itsensä ja muiden ymmärtäminen
Insights Discoveryn malli, yleiskatsaus: millaisia myyjiä olemme?
Carl Jungin preferenssit, teoriatausta ja käytäntö
Insights Discovery -profiilit, tutustuminen ja profiilin avaaminen
Asiakkaan toimintatyylin tunnistaminen
Mukautumis- ja vaikuttamisstrategiat eri tyypeille: myyjän työkalupakki
Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma
Tunne itsesi ja asiakkaasi (2 x 7h, online 4 x 3 h)
Kahden päivän Insights Discoveryn malliin perutuva kokonaisuus auttaa myyjiäsi kehittymään omassa työssään itsetuntemusta lisäämällä ja asiakasta ymmärtämällä. Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma myynnin eri portailla, omien motivaatiopisteiden tunnistaminen ja oman myyyntiprosessin rakentaminen auttavat oman työn hallinnassa ja jatkokehittämisessä.
Voimaa myyntiin ja vaikuttamiseen! Valmennuspäivät vaikuttajille, B2B-myyjille, B2C-myyjille, asiakasrajapinnassa työskenteleville ja myynnin esimiehille.
Tunne itsesi!
Tavoitteiden esittely / määrittely Itsensä ja muiden ymmärtäminen
Insights Discoveryn malli, yleiskatsaus: millaisia myyjiä olemme?
Carl Jungin preferenssit, teoriatausta ja käytäntö
Insights Discovery -profiilit, tutustuminen ja profiilin avaaminen
Myyntitiimi Insights Discovery -ryhmäympyrällä: vahvuudet ja haasteet
Omaan myyntityyliin tutustuminen
Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma
Ymmärrä asiakasta!
Asiakkaan kohtaaminen ja luottamuksen rakentaminen
Asiakkaan toiveet ja tarpeet myynnin portailla
Omat vahvuudet, haasteet ja motivaation lähteetmyynnin portailla
Mukautumisstrategiat: myyjän työkalupakki
Oman myyntityylin kehittämissuunnitelma opitun pohjalta
Myynnillinen ote asiakaspalvelussa -valmennus, 7h:
Haluatko auttaa asiakastyötä tekeviä ottamaan haltuun myynnillisen otteen? Joissain tilanteissa yksi päivä riittää osallistujaryhmän herättelyyn – joissain tapauksissa saatat haluta tukea kulttuurin muutosta laajemmin sekä antaa johtajille työkaluja muutoksen johtamiseen ja vakiinnuttamiseen.
Voimaa myyntiin! -valmennus asiakaspalvelussa ja muissa asiakasrajapinnoissa työskenteleville. Kouluta asiantuntijasi ja henkilöstösi ymmärtämään myynnillisen otteen tärkeys ja toimintatavat asiakkaan palvelemisessa! Jokainen kohtaaminen asiakkaan kanssa on myyntitilanne – auta henkilöstöäsi hyödyntämään se parhaalla mahdollisella tavalla omaa ajattelua ja roolia mukauttamalla.
Mitä eroa on myynnillä ja asiakaspalvelulla?
Myynnillinen ote – mitä se tarkoittaa?
Mitä hyötyä myynnillisestä otteesta on?
Myynnillinen ote omassa työssäni – mitä se voisi olla?
Myynnillistä otetta työssä tukevat rakenteet, toimintatavat ja johtaminen
Yhteenveto ja seuraavista askeleista sopiminen
Kokonaisuus sisältää aloituspalaverin ennen valmennuspäivää, johdon valmennuksen (1,5 h: rakenteet, toimintatavat, johtaminen) noin viikon päästä valmennuspäivän jälkeen sekä seurantapuhelun noin 2 kuukauden kuluttua.
Myynnillisen kulttuurin rakentaminen:
Valmennusohjelma myynnillisen kulttuurin rakentamiselle asiakaspalveluhenkilöstön tai muutoin asiakasrajapinnassa työskentelevän henkilöstön kanssa.
Voimaa Myyntiin! -kehittämisprosessin sisältö
Prosessi sisältää aloituspalaverin sekä johdon valmennuksen valmennuspäivien välillä. Osallistujat saavat valmennuspäivän koosteen jokaisen päivän jälkeen.
Mitkä ovat muutoksen konkreettiset tavoitteet?
Miten muutoksen toteutumista mitataan?
Miten sitä johdetaan?
Käytännön asiat valmennuspäivistä
Sisällön tarkentaminen tarvittaessa
Tutustuminen osallistujiin
Työyhteisön rooli osana organisaatiota: taustaa ja tavoitteet muutokselle
Meidän tiimi muutoksissa: aiemmat muutokset ja onnistumiset
Myynnillinen ote asiakaspalvelussa: edellytykset, keinot ja vahvuudet
Mitä se meillä voisi tarkoittaa? Mitä se meillä edellyttää?
Keinojen läpikäynti, mahdolliset muutokset ja lisäykset
Palautteen antaminen ja seuranta
Ensimmäisten askeleiden toteutus ja seuranta
Seuraavan päivän sisällön tarkennus
Lyhyt katsaus edellisen päivän koosteeseen ja jo tehtyihin toimenpiteisiin (+ mahdollisiin tuloksiin)
Myynnillisen otteen keinot erilaisissa kohtaamisissa ja kanavissa
Empatia osana asiakaspalvelua: hankalien tilanteiden ratkaisu ja ratkaisukeskeinen vuorovaikutus
Työyhteisön yhteiset pelisäännöt myynnillisen kulttuurin toteuttamiseen
Jatkotoimenpiteistä sopiminen
Pelisääntöjen läpikäynti, mahdolliset muutokset ja lisäykset
Pelisääntöjen toteutumisen seuranta
Mahdolliset tulokset tavoitteen suuntaan
Lyhyt katsaus edellisten päivien koosteeseen ja jo tehtyihin toimenpiteisiin (+ mahdollisiin tuloksiin)
Onnistumiset ja usko mahdollisuuksiin
Edelleen kehitettävät seikat ja toimenpidesuunnitelma
Seuraavien tavoitteiden rakentaminen
Valmennusprosessi tulokset ja hyödyt
Johtamisen haasteet ja ratkaisut
Seuraavat tavoitteet ja tarvittavat toimenpiteet
Myyntikoulutukseni perustuvat itsetuntemuksen lisäämiseen, asiakkaan ymmärtämiseen ja tämän tiedon pohjalta luottamuksen rakentamiseen. Oli kyse sitten B2B- tai B2C-myynnistä, kyseessä on aina ihmisten kohtaaminen, jossa vuorovaikutus ja tunnelma määrittävät usein koko yhteistyöprosessin jatkon – tai ylipäätään sen alkamisen.
Valmennuspäiväni sopivat vaikuttajille, B2B-myyjille, B2C-myyjille, asiakasrajapinnassa työskenteleville, asiakaspalvelijoille ja myynnin esimiehille.
Parhaimmillaan myynnin tuki ei ole pelkkä koulutus, vaan myynnin ja myyjien kehittämiseen hyödynnetään pidempiaikaista sparrausta ja valmennusta. Osana myynnin kehittämistä hyödynnetään Insights Discovery -myyntiprofiilia ja -menetelmää.
Henkilökohtaisen vaikuttamis- ja myyntityylin tunnistaminen ja vaikutuksen tiedostaminen
Myyntiprosessin kehittäminen myynnin eri portailla
Asiakkaan toimintatyylin tunnistaminen ja siihen vastaaminen
Erilaisten kommunikointi- ja päätöksentekotapojen tunnistaminen ja niihin vastaaminen
Tuloksellisemmat tapaamiset vaikuttamisen kehittymisen kautta
Myynnin kasvu ja asiakastyytyväisyyden parantuminen, tehokkaampi vaikuttaminen
Myyjän oman toiminnan kehittyminen asiakasprosesseja vastaavaksi
Myyjän omien motivaationlähteiden tunnistaminen ja niiden hyödyntäminen
Tutustuminen ja tarpeiden kartoittaminen
Ehdotus valmennuksesta / tarjous
Aloituspalaveri: tarkemmat tavoitteet, sisällöt ja aikataulut
Kutsu, info, ennakkotehtävä ym. osallistujille
Valmennus
Materiaalit ja yhteenveto sovituista asioista osallistujille
Seurantapalaveri
Valmennus
Materiaalit ja yhteenveto sovituista asioista osallistujille
Seurantapalaveri